Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Klik "her" for at se vores cookiepolitik.

 

Indflytning

I forbindelse med flytning

Skal De og/eller Deres pårørende sørge for:

  • Melde flytning til folkeregistret
  • Melde adresseændring til postvæsenet
  • Flytte telefon
  • Flytte diverse abonnementer
  • Opsige forsikringer, hvis De tilmeldes forsikringen på Servicepakken
  • Underskrive Servicepakken og tilmelding til PBS og aflevere den i receptionen
  • Underskrive lejekontrakt, indsende den til AAB samt betale indskud
  • Evt. søge om indskudslån og boligstøtte
  • Tilmelde huslejen over PBS.  

Ved indflytning:

At flytte i plejebolig indebærer for de fleste, at der skal træffes vigtige valg for at indrette den nye bolig, hvor ikke alle ejendelene får plads. Langt de fleste af vores beboere har i eget hjem haft en yndlingskrog, hvor de primært har opholdt sig. Vi anbefaler, at den efterlignes mest muligt i plejeboligen.

Indretning af boligen:

I boligen sørger de pårørende selv for at hænge billeder, lamper og gardiner op. Møblering er et dilemma, da boligen på den ene side er et hjem og på den anden side er en arbejdsplads. Derfor er det nødvendigt at flytte ind med lette og ikke for mange møbler. Mange beboere skal kunne komme omkring med en rollator eller kørestol, og personalet skal kunne gøre ordentligt rent. Derfor kan det ikke anbefales at have gulvtæpper i boligen. Personalet rådgiver gerne i forbindelse med indretning af boligen.